2012. szeptember 29., szombat

Fisher Amelie: Callum & Harper

Miért: Véletlenül találtam Nikka olvasásai között, és beleszerettem a fülszövegbe. 

Tartalom: Callum Tate és Harper Bailey tizennyolc éves amerikai fiatalok, akikben több közös van, mint az elsőre gondolnánk. Mindketten New Yorkban tengetik az életüket, ráadásul árvák. Akkor találkoznak, amikor mindkettejüket kiveti magából "a rendszer", tehát már nem számítanak állami gondozottaknak. Innentől kezdve a maguk módján kell boldogulniuk. Összefognak, és együttes erővel néznek szembe a világ nehézségeivel. 

Vélemény: Amikor belekezdtem, a stílus egészen szokatlan volt. Rengeteg YA megfordult már a kezeim között, de nem emlékszem még egy olyan könyvre, ami ennyire közvetlen lett volna. Nagyon könnyen bele tudtam élni magam mind Harper, mind pedig Callum szemszögébe, így úgy éreztem, mintha nekem is át kellene élnem mindazt, amit nekik. Ugyan Callumnak vannak barátai, akik időről-időre segítik őket - például megengedik, hogy náluk töltsenek egy-egy éjszakát, hogy legyen tető a fejük felett -, mégis, elsősorban egymásra támaszkodnak. Tetszett, hogy a fiú sokkal talpraesettebb, gyakorlatiasabb, emellett vérbeli optimista - ezt nagyon irigyeltem tőle - így tényleg segíti Harpert, akinek eddig, bár több nevelőszülő is volt az életében, még sohasem kellett azon aggódnia, mi lesz holnap. Lesz hol aludnia? Lesz pénze, hogy legalább enni tudjon?

Ne tévesszen meg senkit, ez a regény nem csak erről szól. Ha csak ennyi lenne, egy szerintem unalmas, tömeg YA-t kapnánk, ám ez távolról sincs így. Ugyanis az írónő érint egy olyan témát, amivel eddig nemigen találkoztam az ifjúsági irodalomban, ez pedig a zaklatás kérdése. Bevallom, amikor ezeket a részeket olvastam, nem egyszer a sírógörcs kerülgetett, mivel Fisher remekül ábrázolja, hogy egy zaklatónak tényleg nincs lehetetlen. Bármikor felbukkanhat, és nem ismer kegyelmet. Egyszerűen nem tudsz elbújni előle. Amint megnyugodnál, és folytatnád az életedet, újra és újra felbukkan... Neked pedig nemigen marad más, mint a rettegés. Az ezzel kapcsolatos leírásokat egyszerre gyűlöltem és szerettem. 

Kedvenc karakter(ek): Callum, Harper
Gyűlölt karakter(ek): Sam, John
Pont: 10/10 

Alapok: 

Nyelv: angol
Kiadta: -
Év: 2011
Oldalszám: 355
Sorozat: Sleepless (#1)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése