2015. február 23., hétfő

Blogturné #43 - J. Kenner: Őrült vágy

Miért: Tetszett az első rész.

Tartalom: Úgy nőttem fel, hogy hittem abban, hogy létezik jó és rossz, helyes és helytelen, fekete és fehér. Több eszem volt, minthogy megbízzak az emberekben. Aztán megismertem Tyler Sharpot. A merész, elbűvölő és veszélyesen szexi Tyler Sharp mindig megszerzi, amit akar. De mosolya elbűvölő lehet, ügyei komorak, ambíciói könyörtelenek. Azt gondoltam, én vagyok az egyetlen olyan nő, aki elég erős, hogy ellenálljon neki, de az egymás iránti vágyunk túlságosan sürgető volt ahhoz, hogy letagadjuk. Egy tekintet kellett, és máris bajban voltam. Egy érintés és lépre csalt. Egy éjszaka, és az övé lettem. És most, hogy beleszerettem, nincs visszaút. (Athaeneum)

Vélemény: Az első rész, bár nem mondanám zseniális alkotásnak, tartogatott számomra néhány olyan meglepetést, ami miatt szívesen emlékszem vissza rá. Most azonban félő, hogy a folytatás kapcsán már nem mondhatom majd el ugyanezt. Félreértés ne essék, nem volt rossz, de valahogy nem tudta elérni nálam azt az átütő sikert, amit az elődje. Ez pedig véleményem szerint annak tudható be, hogy hiába a jó stílus, vagy az érdekes történetfelvetés, ha az írónő minden üresen tátongó oldalt szexszel töm be, akkor óhatatlanul is fennáll annak a veszélye, hogy az olvasó egészen egyszerűen belecsömörlik, és velem pontosan ez történt. 
Hiába tud Kenner jól erotikus jeleneteket írni, szerintem most nagyon nagyon elvetette a sulykot. Többször is olyan érzésem támadt olvasás közben, hogy az egész könyv egyetlen hosszúra nyújtott szexjelenetből áll, amit úgy negyven oldalanként megtör tízoldalnyi történet, ami érdekes, meg jó, csak elveszik a semmitmondó, testiségen alapuló jelenetek sűrűjében. És ezen sok esetében a karakterek sem segítenek.
Sloane, a női főszereplőnk, jóllehet rendőrként tengeti mindennapjait, de mint Rachel Gibson könyvében, itt is az a helyzet, hogy ennek nem sok bizonyítékát látjuk. Az ember azt várná, hogy ha valaki ilyen közegből érkezik, ráadásul, még ha a saját szakállára is, de éppen valamilyen nyomozást folytat, akkor egy szexi pasi édeskevés ahhoz, hogy ezt gyakorlatilag öt perc alatt elfelejtesse vele.Tudom, hogy az erotikus könyvek lényege, hogy nem sok mindent tudunk meg a főszereplőnkről, de szerintem ha valaki emberkeserkedelemmel, meg hasonlókkal óhajt foglalkozni - ha emlékeztek, a Kínzó vágyban műkincs kereskedelemről volt szó -, akkor az én meglátásom szerint, sokkal nagyobb szükség lenne karakterépítésre. Éppen ezért, valahogy nem tud azonosulni vele az ember. Nem világmegváltást, és extrém katartikus élményt vártam volna tőle, csak annyit, hogy pici plusz legyen benne, ami miatt szívesen emlékszem vissza rá, mondván, ez nagyon jó volt benne... Ám sajnos ez az élmény most elmaradt.
Tyler pedig... Hát nem is tudom. Összességében nem volt annyira rossz, de kiemelkedően jó sem. Minden, amit a felnőtt irodalom kapcsán elvárhatunk tőle, adott: egy bitang jó pasi, akinek pénze is van, ráadásul érdekes szexuális szokásai vannak... Igen, ha esetleg nektek is Christian Grey ugrana be róla, mint nekem, akkor talán nem kapiskálunk olyan rossz helyen. Mondhatnánk úgy is, hogy manapság erotikus irodalomban szinte csak ilyen férfi főszereplőkkel találkozunk, aminek megvan az a hátránya, hogy egyre kevésbé kelti fel a figyelmünket, inkább csak megvonjuk a vállunkat, hogy oké, ő ezt szereti, és akkor mi van? Nem lep meg, nem mutat újat, és ettől számomra igencsak egyhangúvá vált. 
Ha úgy kezdesz bele, hogy nincsenek komoly elvárásaid a történettel szemben, csak egy könnyed, erotikus könyvet szeretnél olvasni, ott a helye a polcodon, bár nem tartom annak a tipikus többször olvasós fajtának, az garantált, hogy bármelyik könyvtárban jól mutat.  Emellett, ne felejtsük el azt sem, hogy idővel érkezik majd a harmadik rész is, ami az Izzó vágy címet viseli majd. Még van remény, hogy Cole története mutat majd nekünk valami olyat, ami a második kötetből sajnos kimaradt. Mindig van egy utolsó esély, ez a mi szerencsénk. Én pedig nagyon bízom benne, hogy ott nem a szexen lesz a hangsúly.
Kedvenc karakter(ek): -
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 6/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Szilágyiné Márton Andrea
Kiadta: Athaeneum Kiadó
Év: 2015
Oldalszám:352
Sorozat: Wanted (#2)



Résztvevő blogok listája:

02.19. - Angelika blogja
02.21. - Insane Life
02.23. - CBooks
02.25. - Kristina blogja

Nyereményjáték: 
A főhősnő egy eltűnt lányt keres a könyv folyamán, ezért a ti feladatotok is hasonló lesz.
Minden állomáson egy híres kép lesz látható és ezeken a képeken egy könyvből készült film szereplője bújik el. Nektek az lesz a feladatotok, hogy kitaláljátok melyik filmből/könyvből bújt el. (A film és a sorozatcímet is elfogadom.)
(Figyelem! A kiadó csak Magyarország területén belül postáz. Ha a nyertes a kiértesítést követően 72 órán belül nem válaszol, automatikusan új nyertest sorsolunk!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése