2016. március 17., csütörtök

Blogturné #146 - Johanna Basford: Kincses óceán

Miért: Még nem vettem részt ilyen turnéban.

Tartalom: Johanna Basford kreatív és meditatív színezőkönyveivel mesés világokat teremtett. Hatására számos országban több millióan felfedezhetik fel az alkotás és az időtöltés ezen új módját. A Titkos kert és a Bűvös erdő után új színezője is megérkezett hozzánk. A Kincses óceán a vizek mélyére kalauzolja el a természet és a színezés szerelmeseit.
Kalandozásaid során megismerheted a tengerek és óceánok különleges állatait, növényeit és lényeit. A gyönyörű rajzok arra várnak, hogy megtöltsd őket színekkel! Ajánljuk alkotni vágyó felnőtteknek és ügyes kezű gyerekeknek 10-től 99 éves korig mindenkinek, akik tartalmas és pihentető kikapcsolódásra vágyik a mindennapokban. (Manó könyvek)


Vélemény: Bevallom, sosem volt dolgom még felnőtt színezővel, mivel nagyon-nagyon nincs kézügyességem. Ugyan tavaly kaptam egyet, de az igazat megvallva nem sokat színeztem belőle, így nem igazán éreztem rá a varázsára. Most azonban azt hiszem, sikerült.

Gyerekkoromban mindig mondták, hogy ne menjek ki a vonalból színezés közben, de ez nekem sosem jött össze. Én az ostoba, azt hittem, felnőtt fejjel már sokkal könnyebben megy majd ez a színezés téma, egészen addig, amíg meg nem láttam Basford illusztrációt. 
Épp a nagymamámnál voltam az unokatestvéremmel, amikor megkaptam a Kincses óceánt, és kíváncsiságból belelapoztunk. Olyan elképesztő részletességű, aprólékosan elkészített oldalak vannak a könyvben, hogy az unokabátyám csak ennyivel kommentálta: "Ehhez le kell menned Omegába, és agykontrollal hatni a ceruzára, hogy színezze ki magától a képeket". Abból a szempontból igazat adok neki, hogy esetben nagyon jól jött volna, ha nem csak színes ceruzáim, hanem tűfilceim is lettek volna itthon, mivel képtelenség annyira hegyesre színezni egy ceruzát, hogy néhány nagyon-nagyon apró részletet is szépen ki lehessen színezni. 
Minél több rajzot néztem meg, úgy éreztem, hogy sikerült egy hatalmas fába vágnom a fejszémet, amivel nem biztos, hogy elbírok. Majd, amikor hazahoztam, és este, tévézés közben elkezdtem színezni - persze egy olyan képet, ami nekem nem tűnt túl bonyolultnak... később viszont rájöttem, hogy alighanem sikerült az egyik legrészletesebb rajzot kiválasztanom -, nagyon rákaptam. 
Tényleg képes kikapcsolni az embert, egy agyzsibbasztó nap után kimondottan jól esett csak színezni. Nem kell gondolkozni, elég ha átadjuk magunkat az alkotás örömének, és kész. Egyfajta meditációs gyakorlatnak is jó lehet szerintem, mivel ha nagyon belemélyed valaki, akkor egy idő után el is feledkezik a külvilágról, és csak a színekre és a képekre koncentrál.
Jóllehet, húsz éven keresztül nem vettem a kezembe színes ceruzát azzal a céllal, hogy színezzek, és furcsa dolognak tartottam a felnőtt színező-őrületet, most már értem, miért rajonganak érte. Az már egy más kérdés, hogy szerintem Basford színezőiből bőven elég lehet egyetlen egyet beszerezni, és azzal akár nyugdíjas korodig elszórakozhatsz, mert a legtöbb illusztrációhoz elképesztően nagy türelem és odafigyelés szükséges. Persze akadnak kevésbé részletes képek is - az olyan bénáknak mint én -, de higgyétek el, még azokban is lehet kihívás bőven. 
Ezek a színezők természetesen nem irányítottak, nyugodtan szabadjára engedhetitek a fantáziátokat, és a lehető legelképesztőbb színösszeállításokkal is kiszínezhettek például egy tengeri csillagot. Az a legfontosabb, hogy ti elégedettek legyetek a végeredménnyel. :)   




Pont: 10/10

Alapok:

Nyelv: -
Fordította: -
Kiadta: Manó Könyvek
Év: 2016
Oldalszám: 96
Sorozat: -



Résztvevő blogok listája:

03/12 Függővég
03/13 Always Love a Wild Book
03/15 Letehetetlen
03/16 Kristina blogja
03/17 CBooks
03/18 Szembetűnő
03/19 Dreamworld

Nyereményjáték:

Ezúttal tengeri és óceáni tudásotokat teszteljük. Minden állomáson találtok egy kérdést, valamint két válaszlehetőséget, nektek pedig nincs más dolgotok, mint eldönteni, melyik állítás az igaz, és azt beírni a rafflecopter megfelelő mezőjébe. ha ezt minden állomáson megtettétek, esélyetek nyílik megnyerni a kiadó által felajánlott Kincses óceán színező egy példányát.

Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.


A mai kérdés: Hány szíve van a közönséges polipnak?
K) 1 szíve     vagy     L) 3 szíve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése