2016. április 25., hétfő

Blogturné #159 - Samantha Young: Mély víz

Miért: Még nem olvastam az írónőtől.

Tartalom: Maradj fiatal! Élj veszélyesen! Szeress szenvedéllyel!

Charley Redford csak egy hétköznapi lány volt, amíg Jake Caplin meg nem jelent otthonában, az indianai kisvárosban, és meg nem győzte őt, hogy rendkívüli teremtés. Jake szinte már az első napon a mélyvízbe dobta Charley-t, és megígérte a lánynak, hogy kitart mellette. Ám később tragikus baleset árnyékolta be Jake életét, és a fiú gyorsan kievickélt a partra, magára hagyva Charley-t.
Négy év telt el azóta, és Charley végre úgy érzi, sikerült továbblépnie. Aztán Edinburghba utazik, hogy ott folytassa tanulmányait, és egy partin merő véletlenségből éppen Jake Caplinbe meg az új barátnőjébe botlik. A jó útra tért rosszfiú Charley bocsánatáért esedezik, aki ezek után egyre több időt tölt egykori szerelmével. Charley fegyverszünetet köt, és végül ráébred: egyre szorosabb barátság fűzi a fiúhoz.
Ahogy Charley és Jake közelebb kerül egymáshoz, újra fellángol közöttük a régi szenvedély, ami komoly fenyegetést jelent az életükre és a kapcsolataikra. Amikor a féltékenység és a vágy felüti pusztító fejét, Charley és Jake még maguknak is nehezen ismerik be, mit jelentenek egymás számára.
De ha sikerül is úrrá lenniük a helyzeten, semmi sem garantálja, hogy Charley még egyszer hagyja magát visszarángatni a mélyvízbe. (Könyvmolyképző)

Vélemény: Bevallom, mivel régen olvastam a fülszöveget - már ahhoz képest, amikor ténylegesen kezembe vettem a könyvet -, elfelejtettem, hogy ez a történet az újrakezdésről, jobban mondva egy régi szerelem feleelevenítéséről, felélesztéséről szól. Szóval a regény első néhány oldalát azzal töltöttem, hogy veszettül drukkoltam, hátha Beck lesz a befutó a főszereplőnkénél... majd súlyosan csalódtam. De újra felelevenítve a tartalmat, már nem volt ez annyira zavaró, sőt, inkább jót szórakoztam a saját ostobaságomon. 
Charley és Jake történetével szerintem az a legnagyobb baj, hogy akármennyire is szépen és jól írta meg Young a könyvet, a pár kapcsolata egyszerűen irreális. Mindaz, ahogyan elszakadnak egymástól, majd ahogyan újra találkoznak, egyszerűen nem állja meg a helyét, és én ezért maximálisan a fiút hibáztatom, aki a múltban úgy viselkedett, mint egy hisztis kislány.Egyébként szerintem itt kifejezetten rosszul jön ki az, hogy párhuzamosan látjuk a múlt és a jelen eseményeit, ugyanis bennem ez azt erősítette folyamatosan, hogy Jake nem érdemli meg Charleyt, akármennyire is gyönyörűnek akarják a kapcsolatukat beállítani, meg minden. De én inkább a fellángoló vágyat láttam benne, mint teszem azt a Rómeó és Júliában, ahol a két fiatal olthatatlan vágya mozdítja előre az eseményeket. 
A jelenben már kicsit jobb a helyzet, nekem ott Charley sokkal szimpatikusabb és egyúttal határozottabb volt, mint az első részben. Nem hajolt meg azonnal, amikor Jake ismét felbukkant, hanem igenis, nem kevés időnek kellett eltelnie, mire azt lehetett mondani, hogy na, egyáltalán alakul kettejük között valami. Ez pedig a regény legnagyobb pozitívuma, ugyanis amennyire elkapkodottnak, hevesnek és gyorsnak tetszett a múltbeli kapcsolat, olyan szépen lassan bontakozik ki az új, hogy azt egyébként öröm nézni, még akkor is, ha a férfi főszereplőnk sehogyan sem tudta belopni magát a szívembe a gyávasága miatt. Nem egy erős karakter, ami NA-regényekben viszonylag ritkaságszámba megy, hiszen ott mindig a férfi az erős meg a fenséges, itt viszont egyértelműen Charley viszi el a prímet a vívódásával, ahogy összecsap benne a múlt és a jelen, és ezt a folyamatot valóban át is éli, nem pedig csak meglátja és újra megszereti a másikat. 
Ugyanakkor a mellékkarakterek is kifejezetten érdekesre sikerültek, én például külön örülnék, ha Beck és Claudia - Charley legjobb barátnője - is megkapnák a saját, önálló történetüket, mert tényleg megérdemelnék. Egy nem feltétlen tipikus kapcsolat alakul ki a két karakter között, amit érdemes lenne a saját szemszögükön át is megvizsgálni. Ugyan a sorozat folytatása Jake-ékkel foglalkozik majd, én remélem, hogy lesz harmadik kötet, ami már róluk szól majd. És még egy jó páros: Charley nővére, és a nála tíz évvel idősebb rendőr. Egyszerűen zseniális! Végre egy regény, amiben nem alapkövetelmény, hogy a szereplők korban minél közelebb álljanak egymáshoz, ha már egy párt alkotnak. 
Edinburgh mint környezet nekem nagyon tetszett. Kimondottan díjaztam a sok helyszínleírást és bemutatást, lehet, térképen is érdemes lett volna nyomonkövetni a barangolásukat :)  
Összességében egy picit csalódtam Jake miatt, de ettől függetlenül szerintem maximálisan ajánlható a regény, mert azt a színvonalat hozza, amit egy jó NA-regénytől már megszokhattunk. 

Kedvenc karakter(ek): Charley, Beck
Gyűlölt karakter(ek): Jake
Pont: 10/8

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Molnár Edit
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2016
Oldalszám: 352
Sorozat: Into the Deep (#1)


Résztvevő blogok listája:


04.24 CBooks
04.27 MFKata gondolatai
04.29 Dreamworld

Nyereményjáték:

A Mély víz jelentős része Edinburgh-i Egyetemen játszódik, ahol nagyon sok híres ember végzett, tanított. Mostani játékban az egyetemen végzett, tanított híres embereket kell megtalálnotok leírások alapján. Mindegyik kiemelkedő irodalom, tudomány esetleg építészeti téren.


A helyesen válaszolók között három darab példány kerül kisorsolásra.


Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.

A mai személy: Skócia egyik legismertebb írója és költője, híres művei közé tartozik a skót Rob Roy és az angolszász Ivanhoe lovag története.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése