2016. október 29., szombat

Blogturné #197 - Laurelin Paige: Hudson

Miért: Sorozatzáró kötet.

Tartalom: Bolondíts magadba egy lányt, taszítsd el magadtól, és nézd, amint darabokra hullik – ez Hudson Pierce megunhatatlan játéka. A fiatal és sármos férfi vagyonának és hatalmának köszönhetően semmiben sem szenvedett hiányt. Szerelemben azonban soha nem volt része. Hideg és számító lett, hiába próbálta átélni sok nő mellett az igaz érzelmet. (Libri)

Vélemény: Talán nem okozok nagy meglepetést azzal, ha azt mondom, hogy a Fixed sorozattól nem voltam elájulva kezdetben, de a záró kötet, és a csavar - bármilyen abszurdnak is hatott -, a maga fura módján, nekem tetszett. Nem emelte a kedvenceim közé, vagy ilyesmi, de egyszeri olvasásra szerintem elmegy az egész. 
Kíváncsiságból olvastam el a Hudson-t, hogy vajon a férfi szemszög tud-e nekem újat adni, kicsit kiegészíteni Alayna sztoriját, és valószínűleg engem lepett meg a legjobban, hogy így történt.
Bevallom, engem a történet kicsit a Kegyetlen játékok című filmre emlékeztetett így, hogy Hudson szemén keresztül láttuk. Igaz, itt a fogadás tétje nem az, hogy utána megfektethesse Celia-t, hiszen azt a nő vonzalmából kiindulva, bármikor megjátszhatná, inkább csak amolyan perverz kíváncsiság vezérli, épp úgy, ahogy a múltban. A végkifejlet is kicsit hasonló, atekintetben, hogy itt is a férfi főszereplőben megy végbe a legnagyobb változás, ami aztán kihat végül az egész cselekményre, hiszen elkezd teljesen másként viszonyulni a fogadásban szereplő lányhoz, akit kezdetben csak puszta eszközként kezel. Ha valaki  esetleg még nem látta a filmet, én csak ajánlani tudom, bár nem mostanság volt hozzá szerencsém, már annak idején is imádtam, most pedig Paige könyve meghozta hozzá a kedvem, hogy ismételten megnézzem. És mielőtt félreértenétek, számomra éppen ez a párhuzam tette érdekessé és izgalmassá a könyvet, sokkal jobb volt ezzel a szemmel nézni... Megkockáztatom, ha az egész Fixed-széria férfi szemszögből íródott volna, sokkal, de sokkal jobban tetszett volna nekem. Az írónő pedig igazán elgondolkozhatna azon, hogy írjon akár egy egész trilógiát úgy, hogy az férfi szemszögből van. Lehet, hogy segítséget kért ebben, nem tudom, de szerintem kifejezetten hitelesen hozza ezt a nézőpontot, amit ha őszinte akarok lenni, nem néztem volna ki belőle.
Mivel ez a rész tulajdonképpen az előző három kötet egybesűrített verziója, nem meglepő módon, inkább csak a kulcsmomentumokat látjuk, így rengeteg időbeli előreugrálás van a regényben, ami, mivel relatíve régen olvastam a trilógiát, eleinte kicsit zavart, mivel újra és újra el kellett gondolkodnom azon, hogy hogyan is jutottunk el adott pontig? Mondok egy példát: az egyik fejezetben Hudson megköti a megállapodását Alayna-val, majd a következőben már konkrétan egymásnak esnek a férfi lakásán. Nyilván, aki emlékszik az előzményekre, tudja, hogy a két jelenet között azért még történt egy s más, viszont a főszereplőnk szempontjából ezeknek nincs jelentősége. Hudson a múltjára helyezi a hangsúlyt, mintegy megindokolva az olvasóknak, hogy miért is ment bele az "ártatlan" lány kihasználásába. Folyamatosan ugrálunk előre-hátra az időben, és meg kell valljam, a múltbeli részek olykor szerintem kimondottan erősek. Nem azért, mert annyira durva dolgok lennének benne, hanem sokkal inkább amiatt, hogy itt szembesülhetünk vele legelőször, hogy bizony-bizony, a mi Hudson-unk se teljesen normális, sőt, éppen ellenkezőleg, neki talán még nagyobb szüksége lenne arra, hogy a pszichiátria egyik gumiszobájában eltöltsön pár napot, mint a szívszerelmének.
Számomra kimondottan visszataszító volt, ahogy elcsábította, majd szó szerint átvágta Celia-t, annak ellenére, hogy a lány sosem volt a szívem csücske, sőt. Mégis, az, amin át kell mennie, finoman szólva is undorító, szóval nem csodálom, hogy egy elmeroggyant nőszemély lett belőle. Az lett volna meglepő, ha Hudson mellett normális tudott volna maradni, de komolyan.
A cselekménybe szerintem nem érdemes belemenni, hiszen mindenki tudja, miként is alakul a történet, viszont azt azért kiemelném, hogy azok a részek, amik Sophia és Jack tönkrement házasságával foglalkoznak, szerintem baromi jók. Azt nem állítom, hogy megkedveltem volna a házisárkányt, vagy ilyesmi, de már sokkal jobban értem, miért is rágott be a kedves férjurára annyira. 


Kedvenc karakter(ek): Hudson
Gyűlölt karakter(ek): Celia
Pont: 10/10

Alapok:

Nyelv. magyar
Fordította: Horváth Zsanett
Kiadta: Libri Kiadó
Év: 2016
Oldalszám: 536
Sorozat: Fixed (#4)


Résztvevő blogok listája:

10.25 Insane Life
10.27 Deszy könyvajánlója
10.29 CBooks

Nyereményjáték:

Eddig Alayna szemszögéből ismertük a történetet, de most Hudson oldaláról is megismerhetjük a sztorit és a férfi motivációit, érzéseit, amikről eddig nem tudhattunk.
A mostani játékban sorozattal kapcsolatos kérdéseket teszünk fel, minden állomáson másikat.
Kövessétek a turnét és a helyesen válaszolók között kisorsolunk 3 példányt a könyvből.

Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszoltak, valamint felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

A mai kérdés: Hol játszódik a történet nagy része?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése