2016. november 17., csütörtök

Blogturné #204 - Audrey Carlan: Calendar Girl 1.

Miért: Megtetszett a fülszövege.

Tartalom: Mia Saunders 12 hónapot kap, hogy apja szerencsejáték-tartozását visszafizesse, különben megölik. A fiatal lány elvállalja, hogy négyhetenként más és más gazdag férfi eszkortpartnere legyen, fejenként 100,000 dollárért. A szex nem előírás, de felárért engedhet a csábításnak. Tizenkét gazdag és sármos ügyfél, akikkel még csak nem is muszáj lefeküdnie volt már rosszabb állása is. Egy kikötés van csak: nem lehet szerelmes. Neked sikerülne? (Libri)

Vélemény: - Mia nem különösebben okos, az a fajt, aki próbál úgy tenni, mintha nem lenne tisztában a testi adottságaival, de valójában nagyon is tudja, miként használhatja azokat. Az, hogy nem éppen az esze tesz "naggyá", azzal is alátámasztható, hogy a legjobb barátnőjével ribinek és cédának hívják egymást, ami finoman szólva gáz, legalábbis szerintem.
Wes, az első novella főszereplője nagyon cuki - engem kísértetiesen emlékezetet a Tiffany Reisz által írt Eredendő bűnösök sorozatban szereplő Westonra -, már-már túlságosan is az. Ő az, aki abszolút félreértelmezi magában ezt az eszkort dolgot, és tényleg a szerelmet keresi Mia-ban, annak ellenére, hogy elméletileg tudatában van annak, hogy ez az egész a pénzről szól.  És ha már pénz: mivel az ő novelláját el lehetett már olvasni korábban is, ezért le merem írni: Wes gyakorlatilag felajánlja a lánynak, hogy megoldja a gondját, kifizeti helyette a pénzt, meg minden. Értem én, hogy ha ebbe belemegy a főhősnőnk, a többi rész feleslegessé és értelmetlenné válik, de könyörgöm! Miért a legelső novellába kellett belerakni a lehetséges "Nagy Őt"?  Az én véleményem szerint ez sokkal jobb lett volna ötödik-hatodik novellának, mint azonnali nyitásnak. Van egy olyan sejtésem, hogy lesznek még mások is rajtam kívül, akik fel fogják tenni magukban ugyanezt a kérdést, vagy, már fel is tették, adott esetben. Furcsa helyzet, meg kell hagyni, de kíváncsi leszek, ezzel mit kezd a későbbiekben Carlan, hiszen a novellák olykor-olykor összekapcsolódnak és utalnak egymásra - például visszatérő momentum minden rész végén, hogy gyakorlatilag ugyanúgy vezetik be a következő rész "hősét". 
Millie néniről - aki ugyebár Mia nagynénje - el lehet hinni, hogy otthonosan mozog ebben a kissé felemás, félig illegális és félig legális világban, a hozzáállása profizmust sugall, ami jót tesz a könyvnek, az ő karaktere tűnik a legkevésbé légből kapottnak, amire higgyétek el, meglepően nagy szükség van, mert a többiekről nem mondható el ugyanez.
Vegyük például Alecet, a franciát, akit én speciel kimondottan untam. Értem én, hogy lényegében azt a célt szolgálta, hogy mia rájöjjön, mitől érzi magát igazán nőiesnek, meg ilyesmi, de én speciel az ő novelláját teljesen feleslegesnek és üresnek találtam. Persze, tele van szexszel, de azon kívül? Nem sok értéket tud felmutatni. Engem a karaktere inkább untatott, mintsem szórakoztatott, az ő novelláját abszolút tölteléknek éreztem, aminek nem nagyon van célja, vagy különösebb értelme, mindössze helykitöltésre szolgál. 
Számomra a harmadik novella volt az egyetlen, ahol tényleg elhittem, hogy szüksége lehet a kuncsaftnak - jelen esetben Anthony-nak - arra, hogy egy eszkort legyen mellette, igaz, csak addig, amíg a problémája meg nem oldódik - gyakorlatilag úgy, mint a karikacsapás. Ettől függetlenül, ebből a történetből én kiemelném Hectort, aki bár eléggé klisés karakternek mondható, van benne valami megkapó és aranyos, talán az a féltő gondoskodás, amivel mindenkihez viszonyul - már, ha fontos számára az illető -. 
Összefoglalva, ez a könyv nem más, mint a töménytelen mennyiségű szex összehordása egy kupacba, egyik-másik jelenet szerintem egészen kreatív volt, de sok esetben én repetitívnek éreztem őket. Ettől még nem mondanám, hogy nem illett volna a könyvbe, hiszen mégis csak az lenne a lényeg, hogy minél több pénzt csikarjon ki ezekből a férfiakból, ahhoz pedig elengedhetetlen a testiség. Igazság szerint, én arra leszek leginkább kíváncsi, hogy meddig megy majd ez a színjáték, értsétek, mikor fog Mia többet agonizálni azon, amikor nem már nem csak felszínesen gondol bele, hogy mit is művel valójában. Remélem, lesznek nem szexközpontú novellák is, legalább egy-két darab, de az eddigi színvonalat elnézve, erre egyelőre nem sok esélyt látok. 

Kedvenc karakter(ek): Wes
Gyűlölt karakter(ek): Blaise
Pont: 10/8

Alapok:

Nyelv. magyar
Fordította: Farkas Melinda
Kiadta: Libri Kiadó
Év: 2016
Oldalszám: 388
Sorozat: Calendar Girl (#1)


Résztvevő blogok listája:


11.17. CBooks
11.19. Kelly & Lupi olvas

Nyereményjáték:

Minden állomáson egy-egy híres és jóképű pasi fotóját találjátok majd a bejegyzéseknél a játék rész alatt. Amellett, hogy nézegethetitek őket, a Rafflecopter dobozba be kell írnotok a pasi nevét, és a hónapot, amelyikben ünnepli a születésnapját!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése