2017. április 11., kedd

Blogturné #233 - Penelope Ward: Legdrágább mostohabátyám

Miért: Miért ne?

TartalomNem kellene akarnod őt.

Amikor a mostohabátyám, Elec a gimi utolsó évében hozzánk költözött, nem voltam felkészülve arra, hogy mekkora szemét.
Utáltam, hogy bunkón viselkedik velem csak azért, mert nem akar ott lenni.
Utáltam, hogy lányokat hoz haza a suliból és visz fel a szobájába.
De amit a legjobban utáltam, az az volt, ahogy a testem akaratom ellenére reagált rá.
Először azt hittem, csupán kőkemény, tetovált izmai és markáns arca lehet vonzó benne. De a dolgok új irányt vettek köztünk, mígnem egy éjjel minden fenekestül felfordult.
Aztán épp olyan gyorsan, ahogy betoppant az életembe, már vissza is ment Kaliforniába.
Évek teltek el, mire újra láttam Elec-et.
Amikor a tragédia lesújtott a családunkra, újra szembe kellett néznem vele.
És szent ég, a kamasz, akiért egykor megőrültem, most férfivá érett, aki egyenesen az eszemet vette!
Volt egy olyan érzésem, hogy megint darabokra törik majd a szívem.
Perzselő vágy és nyers erő. Láss a mélyére! (Könyvmolyképző)


Vélemény: Az utóbbi időben valahogy nem volt szerencsém az NA-könyvekkel, valahogy egyik sem azt nyújtotta, amit szerettem volna, vagy amit mondjuk egy hangzatosabb fülszöveg után vártam. Éppen ezért, bevallom, kicsit kedvtelenül álltam neki a Stepbrother Dearestnek, és engem lepett meg a legjobban, hogy ezt a könyvet könnyűszerrel sorolhatom a kellemes csalódás kategóriába, annak ellenére, hogy azért akad néhány hibája, ami felett nehezemre esik elsiklani. Ilyen például az, hogy Greta külsejéről konkrétan semmit nem tudunk - javítsatok ki, ha tévedek ezen a téren, de nekem konkrétan egyetlen kis információmorzsa sem rémlik, ami a főhősnőnk megjelenésére utalt volna különösebben -. Lehetséges, hogy egyedül vagyok ezzel, de engem az ilyesmi zavarni szokott, ugyanis nem tartozom azok közé, akik az E/1-ben írt könyvek esetén önmagukat képzelnék a főszereplő csaj helyére, én szükségét érzem valamennyi kapaszkodónak ezen a téren, hogy át tudjam adni magam az élménynek. Na, de menjünk tovább. 
A második problémám igazából nem is feltétlenül probléma, de szerintem Elec "nézőpontja", ha fogalmazhatok így, nem az igazi. Nem arról van szó, hogy élvezhetetlen lenne Ward stílusa ilyen esetekben, inkább úgy tudnám megfogalmazni, hogy amikor a fiú/férfi mutatja be a hátterét, az egyszerűen annyira túlgondolt és túlbonyolított, hogy nekem már helyenként túlzásba ment át. Legyen szó arról, hogy hogy került Greta családjához, vagy mi a helyzet az anyjával, stb, egyszerűen már-már mindfuck irányba megy át az egész, annyira valószerűtlennek tűnik. Hiányzik belőle a realitás érzete, legalábbis nekem. De, ha ezen az ember túlteszi magát, vagy egyszerűen csak nem vesz erről tudomást, akkor egyébként abszolút élvezhető a történet, Van egy hulláma, amire fel lehet ülni, és egyszerűen visz magával. 
Elec és Greta jó páros, annak ellenére, hogy ugye a kapcsolatuk a cselekmény első felében egyetlen egy "grandiózus" jelenetre lett felhúzva - vagy aköré megírva -. Plusz, a jelenben Ward be meri azt vállalni, hogy egy olyan helyzettel szembesíti a hőseinket, aminek nem biztos, hogy az a vége, hogy boldogan élünk, míg meg nem halunk, mert akadnak olyan körülmények, amikkel most, hét év elteltével, igenis, számolni kell, mindegy, mi van, nem lehet figyelmen kívül hagyni. Akkor sem, a az olvasó olykor velük együtt kaparja  a falat.
És mégvalami: az egyik legzseniálisabb mellékszereplő: Sully, a transzvesztita. És nem azért, mert szeret női ruhákban parádézni hatvanéves férfi létére, hanem azért, mert aki ráveszi Elecet, hogy egy "faszfej" feliratú táblával pózoljon, az csak zseni lehet. 


Kedvenc karakter(ek): Elec
Gyűlölt karakter(ek): Randy
Pont: 10/9

Alapok:

Nyelv. magyar
Fordította: Benedek Dorottya
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2017
Oldalszám: 312
Sorozat: -


Résztvevő blogok listája:


04.07. - Insane Life
04.09. - Könyvvilág
04.10. - Kelly&Lupi olvas
04.11. - CBooks
04.12. - Dreamworld
04.13. - Sorok között blog


Nyereményjáték:


Mostani játékunkban a tiltott szerelmek sorába invitálunk titeket!
Minden állomáson megtaláljátok egy páros nevét, olyanokét, akik valamilyen okból maguk is tiltott, tabunak számító kapcsolatba keveredtek. Nincs más dolgotok, mint kitalálni, pontosan melyik könyv párosáról van szó. (A könyvek esetében szerző-cím párosokat várunk, természetesen magyarul és angolul is elfogadjuk őket.)

Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.


Az én párosom: Lochan - Maya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése