2017. június 11., vasárnap

Blogturné #246 - Jeffrey Brown: Jedi Akadémia 1.

Miért: Kíváncsi voltam rá.

Tartalom: “Egész életemben arra készültem, hogy pilótasuliba fogok járni - erre nem vettek fel! Szinte ugyanakkor megkeresett egy kicsi, zöld fickó, akit Yodának hívnak, és meghívott a Jedi Akadémiára. Ezért járok most egy olyan suliba, ahol űrlényekkel és droidokkal vagyok együtt, és olyan fénykard-mániásokkal, akik tárgyakat emelgetnek az elméjükkel! Hogy fogok megfelelni az elvárásoknak? Mintha a középiskola önmagában nem lenne elég problémás…” (Kolibri)

Vélemény: Talán érdemes tudni rólam, hogy sosem érdekelt a Star Wars, mint olyan. Engem nem kötöttek le a filmek - nem is láttam az összeset -, viszont tavaly megnéztem a Zsivány Egyest (anyai kérésre), és az tetszett. Rájöttem, hogy valószínűleg, nekem nem az univerzummal van bajom - hiszen arról alig tudtam valamit -, hanem a számozott filmek történetével, ami egy kicsit sem kötött le - képzelem, ez a mentalitás mennyire kiboríthat mondjuk egy vérbeli rajongót, aki tényleg imádja ezt a szériát -. Viszont, amikor ugyanabban a világban játszódó, viszont teljesen más karakterekről és eseményekről szóló történetet láttam, az már tetszett. Éppen ezért döntöttem úgy, hogy esélyt adok a Jedi Akadémiának - na meg azért, mert szerintem később a keresztfiam vevő lesz erre a könyvre -, és akár csak a fent említett film esetében, most sem bántam meg.
Nem csak a hosszából, a rengeteg illusztrációból és az inkább figyelemfelkeltő betűtípusból is kitűnik, hogy ezt a regényt a gyerekközönségnek szánják elsősorban, de szerintem felnőtt fejjel is egészen szórakoztató. Ha nem is nevettem rajta hangosan, többször sikerült megmosolyogtatnia, amire nem számítottam, igazából. 
A történet egy Ronan nevű fiúról szól, aki, bár világéletében pilótának készült - az apja és a testvére nyomdokait követve -, végül azonban a Jedi Akadémiára nyer felvételt, így egy számára teljesen új világba csöppen. Egy olyan világba, ami nincs ajnározva, vagy istenítve, egyszerűen csak létezik. A diákok folyamatosan tanulják a jedik történelmét, a fegyverek működését, vagy éppen az erő használatát. De, emellett fontos szerepe van a matematikának, a fizikának és a testnevelésnek is, szóval az egésznek olyan érzete van, mintha ezek a gyerekek igazából egy teljesen átlagos iskola tanulói lennének, hiszen ugyanazokkal a problémákkal szembesülnek. Ronannak például nehéz megtanulnia az Erőhasználatot, míg másnak a fénykard forgatása jelent komoly problémát. Olyan ez, mint a Harry Potter a Star Wars univerzumában, én legalábbis több helyen is véltem párhuzamokat felfedezni a kettő között, azonban ez itt egy kicsit sem volt zavaró, talán épp a történet bájossága miatt. Érdekes volt látni, miként éli meg a gyerek ezt a komoly környezetváltozást, és találja meg a helyét egy számára kissé idegen világban. 
Az is jó, hogy Ronan családja nem szorul háttérbe, hiába ír többet a tanárairól, például Yoda-ról, akinek a stílusát picit nehezebb volt megszoknom, azért időről-időre felbukkan egy-egy levél az édesanyjától, vagy az apjától, esetleg a bátyjától, sőt, egy ponton találkozunk is velük. 
A negatívként beállított karaktereket - Krona és talpnyalóiból álló bandája - azért nem mondom, hogy utáltam volna, mert igazából, amit tesznek, az mindig amolyan gyerekes szívatás, nem szabad komolyan venni. Amit tesznek, nem igazán ártalmas, inkább csak zavaró. Mindenki volt gyerek, találkozott már ezzel a jelenséggel. 
Aranyos, nem bonyolult cselekményű könyvről van szó, ami a rövidsége miatt egy délután alatt könnyedén elolvasható, arra az egy, másfél órára bőven kellemes kikapcsolódást nyújt.

Kedvenc karakter(ek): Ronan, Gaiana
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 10/10

Alapok:

Nyelv. magyar
Fordította:  Horváth M. Zsanett
Kiadta: Kolibri Kiadó
Év: 2017
Oldalszám: 160
Sorozat: Jedi Academy (#1)


Tünde Lepp fényképe.

Résztvevő blogok listája:


Jedi Akadémia 1.
06/09 Dreamworld
06/11 CBooks
06/12 KönyvParfé

Jedi Akadémia 2.
06/13 Olvasónapló
06/14 Deszy könyvajánlója
06/15 Dreamworld
06/16 Insane Life
06/17 Függővég

06/18 CBooks

Nyereményjáték:



Bemutatjuk nektek a karaktereket, akik a Jedi Akadémián szerepelnek, néhányuk talán ismerős lehet. A feladat, hogy a nevüket írjátok be a Rafflecopter megfelelő sorába. De ne izguljatok, ha újak a szereplők, a bloggerek nevüket elrejtették a bejegyzéseikben, úgyhogy ki is tudjátok rakni őket!


Figyelem! A beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése