2018. február 22., csütörtök

Blogturné #288 - Gena Showalter: Éjötét lelkek

Miért: Gideon!

Tartalom: Jéghideg fém és forró bőr, ínycsiklandó páros

Gideon a tökéletes rossz fiú. Makacs, vad és kemény de még neki is akad egy gyenge pontja. Ha csak egyszer is igazat mond, a kínok kínját éli át. Felismer minden hazugságot, egészen addig, amíg rabul nem ejti Scarletet, a megszállott halhatatlant, aki az ő rég elvesztett feleségének mondja magát. A parázslóan fekete szemű, vérvörös ajkú nő nem idéz fel emlékeket benne, de felkorbácsolja a szenvedélyét.
Csakhogy Scarlet, aki a Lidércnyomás őrzője, túl veszedelmes ahhoz, hogy szabadon engedjék. Különösen miután Gideon esküdt ellenségei egyre közelednek Vajon képes legyőzni a fájdalmat, és megtalálni az igazságot, vagy elveszti a nőt, és mindent, amit szeretett?
Gena Showalter a paranormális-romantikus irodalom csillaga. Világszerte népszerű sorozataiban démoni vágyakkal és emberfeletti hatalommal rendelkező férfiak, és az őket csábító nők szerelmét írja meg, szenzációs sikerrel. (Insomnia)


VéleményMár az előző részben megkedveltem Gideon karakterét, így nem meglepő, hogy nagyon vártam az Éjsötét lelkeket. Már első blikkre megfogott, hogy ő, mint a Hazugság démonának őrzője, egy szinte lehetetlen helyzettel találja szemben magát, elvégre nem mondhat igazat, hacsak nem akarja a kínok kínjának kitenni magát. Éppen ezért, voltaképpen Gideonhoz kell egy szótár, hiszen bármit is ejt ki a száján, annak az ellenkezőjére kell gondolnunk.
De… most valami nem stimmel ebben a részben. Sokat gondolkoztam azon, hogy vajon miért nem ragad magával annyira ez a rész, mint azt a korábbi tapasztalataim alapján vártam, majd rájöttem, hogy a fordítás lehet a ludas. Olyan a szóhasználata, amitől sokszor úgy éreztem, mintha Gidet konkrétan infantilisnek próbálná meg beállítani. Ez pedig egyáltalán nem illett bele abba a képbe, ami nem is olyan régen, valamikor az év vége felé, kialakult róla a fejemben.
Emiatt kissé nehézkesen haladtam az olvasással, és az hiszem, nem is kaphattam meg azt az élményt, amire egyébként vártam, pedig az alap adott volt hozzá. Gideon és Scarlet kapcsolata már a legelső pillanatban (értsd, az előző rész végén) intenzívvé válik, de ezt ne úgy értsétek, hogy rögtön le akarnák tépni egymásról a ruhát… Hanem úgy, hogy azonnal érezni, közük van egynmáshoz, össze vannak kötve. Ez az, amivel Gid egyszerűen nem tud mit kezdeni. Bár nem mondanám nőcsábásznak, azért tény, hogy az egyéjszakás kalandok híve, erre jön egy nő, aki voltaképpen azzal fogadja, hogy egyébként, ő a felesége. Ez az információ pedig valósággal fejbevágja, hiszen csak nagyon ködös, illúziónak is beillő emlékfoszlányai vannak a dologról. És, ha ehhez még hozzávesszük, hogy Scarlet sem akarja megkönnyíteni a dolgát… Hát, az észvesztés voltaképpen garantált.
Scarlet sincs könnyű helyzetben, hiszen ő a Lidércnyomás őrzője, és mint ilyen, a napjai felét lényegében teljesen kiütve tölti. Így persze csak korlátozott mennyiségű időt tud Gideon-nal tölteni, így pedig, lássuk be, nem könnyű emlékeket felidézni benne. Meg… eleinte mintha Scarlet nem is akarna, csak jól esik neki szívni Gideon vérét, aki persze élből kötélnek áll, aminek rengeteg pattogós, vicces, passzív-agresszív szóváltás, és komoly erotikus feszültség lesz a végeredménye.
Ezeket a részeket, bár szerettem, sokszor úgy éreztem, hogy a főhősünk egyszerűen alulmarad ezekben a vitákban, pedig én azt hittem, ő lesz az uralkodó fél… de tévedtem. Nem mondanám, hogy ez problémát jelentett volna nekem különösebben, inkább csak picit csalódottnak éreztem magam. Viszont, Scarletben imádtam  a karakánságát, és azt, hogy egyáltalán nem retten meg a lordtól. Nagyszájú, arrogáns, kicsit talán még beképzeltnek is mondhatjuk, és furcsa, de ettől nem válik unszimpatikussá.
Mivel még mindig nem érzem úgy, hogy fel tudtam volna venni a fonalat azon a téren, ami a cselekmény köteteken átívelő történetét illeti, így erről még nem tudok nektek mit mondani, de azt hiszem, a holnapi posztomban azért lesz már erre esély.


Kedvenc karakter(ek): Scarlet
Gyűlölt karakter(ek): -
Pont: 10/8

Alapok:

Nyelv. magyar
Fordította: Sóvágó Katalin
Kiadta: Insomnia könyvek
Év: 2018
Oldalszám: 491
Sorozat: Lords of the Underworld (#6)



Résztvevő blogok listája:


02.21 Függő vég
02.22 CBooks
02.24 Kristina blogja

Nyereményjáték:


A mostani játékban ahogyan látjátok párhuzamosan fut a két könyv turnéja. Gideon démona, Hazugság a turné erejéig minket is megszállt.  Ez azt jelenti, hogy minden állomáson találtok egy-egy állítást a sorozattal kapcsolatban, amiről el kell döntenetek, hogy igaz vagy hamis. A helyes választ a Rafflecopter megfelelő részébe kell beírnotok.
A kiadó felajánlásával mindegyik könyvből egy példányt sorsolunk ki a helyesen válaszolók között.

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.

Eredetileg 13 harcos lord volt, ebből 3 nő.

a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése