2018. április 13., péntek

Blogturné #298 - Tarryn Fisher: Kapd be, szerelem!


Miért: Megtetszett a fülszövege.


Tartalom: Helena Conway szerelmes lesz.

Akaratlanul.

Észrevétlenül.

De nem véletlenül. Kit Isley pontosan az ő ellentéte – rejtélyes, fékezhetetlen és a legkevésbé sem óvatos. Mindez akár remekül is alakulhatna…

Ha nem Helena legjobb barátnőjével találkozgatna. Helena kénytelen dacolni a szívével, helyesen cselekedni, és másokra is gondolni.

Egészen addig, amíg fittyet nem hány az egészre.
Tarryn Fisher, New York Times sikerkönyves szerző lehet, hogy vagányabb nálad, de ezt nem dörgöli az orrod alá. Az első diplomáját a Roxfort Varázsló és Boszorkányképző Szakiskolában szerezte. Az emberi természet nagy tisztelője, egy hús és vér gonosz, mégpedig a Mardekár házból. A szíve sötét, de az olvasóit azért kedveli. Jelenleg Washingtonban él fiával és lányával.
Az év legizgalmasabb regénye a női útkeresésről és a szerelemről. (Könyvmolyképző)


Vélemény: Egyszerűen nem jutok szóhoz. Percek óta nézem a posztom vázlatát, és nem tudom, mit írjak. Én eddig nem olvastam Tarryn Fisher-től, csak a Never, Neverhez volt szerencsém, amit nem egyedül jegyez, éppen ezért nem tudtam, mire is számítsak a Kapd be, szerelem kapcsán… Erre szabályosan dobtam tőle egy hátast.

Számomra az volt a lenyűgöző ebben a történetben, hogy rendkívül emberi karaktereket kapunk benne. Szeretem Colleen Hoovert, de tény, hogy az ő regényeiben sok esetben a karakterek már-már túl tökéletesek (főleg a férfi karakterek, akik persze mindig romantikus, odaadó hősszerelmesek). Ezzel szemben, Helena, Kit, Della és a többiek egytől egyig hús-vér emberek benyomását keltik. Ergo, közel sem tökéletesek, és követnek el olyan ordas nagy hibákat is, hogy esküszöm, olykor csoda, hogy nem szakad le a plafon.

Helena például egy oké, nagyon valósághű, de akkor is, egy mezei álom miatt felfigyel a legjobb barátnője pasijára, majd egyszer csak beleszeret. Szerintem mind sejtitek, hogy ez az álmoskönyv szerint sem jelent túl sok jót, de mégis… el lehet ezért ítélni? Nem igazán. Hiszen az érzelmeket nem lehet befolyásolni. Meg lehet próbálni, de az általában visszafelé szokott elsülni – és igen, ezt én a saját káromon tanultam meg -. Az szerintem egy pluszpont, hogy az álom egyéb aspektusai segítik őt abban, hogy megtalálja, miben is jó igazából, és így elindulhat az énkeresés útján.
Kit, a szóban forgó pasi kicsit el van veszve. Nagyon elvont lélek a maga módján, de akár azt is mondhatnám, hogy sokszor, egyszerűen csak egy pasi. Ergo azt sem veszi észre, ami kiböki a szemét, majd amikor szembesítik vele, vagy nem tud a helyzettel mit kezdeni, vagy nyúlcipőt húz. Ettől még nem lesz szimpatikus, ezt belátom, de mégis, engem nagyon megfogott. Talán épp a tanácstalansága, és a bénasága miatt. Ő az a srác, aki mindenkinek meg akar felelni, de ezt sikerül annyira eltúloznia, hogy onnantól kezdve hibát hibára halmoz. Ebből a gödörből pedig nem könnyű kikászálódni.
Della, az én meglátásom szerint, szimplán rossz ember. Az a tipikus zöldszemű szörnyeteg. Ezt pedig a lehető leggázabb jelenetben sikerül érvényre juttatnia, amikor is direkt felveszi Helenanak a telefont, miközben éppen Kittel szexszel. Lehet, hogy ez csak nálam csapta ki a biztosítékot, de szerintem ez másnak sem fog tetszeni.
Aki mellett tényleg nem tudok elmenni szó nélkül, az Greer. Az utóbbi időben rengeteg posztot írtam, de egyikben sem tudtam kiemelni egy igazán jó mellékszereplőt, aki emlékezetes lett volna, egészen mostanáig. Ebben a lányban számomra az a különleges, hogy ő Kit első szerelme. Ez önmagában nem tűnik nagy dolognak, de a tény, hogy miatta megy szét a kapcsolatuk, már ad egy kis pikantériát a történetnek, az pedig végképp, hogy később képes megbánni a tettét, ám ettől nem hülyül meg, és kezd Kit után futni, hogy az bocsásson meg neki. Greer bocsát meg önmagának, és ennek köszönhetően tud továbblépni, illetve kiteljesedni. Az pedig egy pluszpont, hogy ő lesz Helena igazi támasza ebben a káoszban.
Egy nagyon összetett, és szerintem mély történetet kaptunk ebben a könyvben, egy szerintem meglehetősen érdekes végkifejlettel. Nem mondanám, hogy nem számítottam rá, de a megvalósítása számomra kiemelkedővé tette. Valahogy jól megkoronázta a könyv keserédes hangulatát.  


Kedvenc karakter(ek): Helena, Kit, Greer
Gyűlölt karakter(ek): Della
Pont: 20/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Frei-Kovács Judit
Kiadta: Könyvmolyképző
Év: 2018
Oldalszám: 328
Sorozat: -


Résztvevő blogok listája:


04.09. Könyvvilág

04.13. CBooks
04.15. Dreamworld


Nyereményjáték:

Tarryn Fisher híres az erős, nem mindennapi főhősnőiről, akik nem mindig cselekednek helyesen, mégis nagyon szerethetőek. Őróluk fog szólni a mostani nyereményjáték. Minden állomás bejegyzésében ki lesz emelve egy szereplőnő neve Tarryn Fisher itthon megjelent könyveiből, a dolgotok pedig mindössze annyi, hogy megtaláljátok, kiről van szó, és beírjátok a rafflecopter dobozba a nevét.Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése