2014. augusztus 19., kedd

Blogturné #14 - Jessica Sorensen: Callie, Kayden és a véletlen

Miért: Megtetszett a fülszövege.

Tartalom: A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelenik Jessica Sorensen Callie, Kayden és a véletlen című regénye. Ennek örömére a Blogturné Klub tizenegy bloggere egy blogturné keretein belül bemutatja Callie és Kayden felkavaró életét!

2014. augusztus 15-től mindennap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is!

Kayden megtanulta, hogy egyetlen esélye a túlélésre az, ha némán tűri a szenvedést. Ha szerencséje volt, meg tudta húzni magát, és tette a dolgát, kibírta egyik napot a másik után. Ám egy este úgy tűnt, végül mégis oda a szerencséje – és az élete… míg fel nem bukkant egy Callie nevű lány, éppen időben, hogy őrangyalként megmentse.
Callie nem hisz a szerencsében. A tizenkettedik születésnapján történt szörnyűség óta nem. Miután túlélte a borzalmat, Callie eltemette magában az érzelmeit, és megfogadta, hogy soha senkinek nem árulja el, mi történt. Most, hat évvel később, még mindig küszködik ezzel a fájdalmas titokkal, ami kis híján felemészti.
Amikor a sors úgy hozza, hogy Kayden és Callie ugyanarra az egyetemre kezdenek járni, a fiú elszánja magát: megismerkedik a gyönyörű lánnyal, aki megváltoztatta a végzetét. A csöndes és visszahúzódó Callie még mindig fél bárkit is beengedni a világába. Kayden azonban biztos benne, hogy Callie okkal tért vissza az életébe. És minél inkább igyekszik a lány életének részévé válni, annál inkább rádöbben, hogy ezúttal Callie szorul megmentésre… (Könyvmolyképző)

Vélemény: Úgy érzem, ismét egy olyan könyvvel volt dolgom, amit kis túlzással, de talán egyenesen nekem találtak ki. A kissé sejtelmes fülszövegek mindig is a gyengéim közé tartoztak, és ez a könyv éppen egy ilyennel operál, ennek is köszönhető elsősorban, hogy felkeltette az érdeklődésemet. Hatásos szövegnek tartottam, ami nem hagyott nyugodni, így végül belevágtam, és elolvastam. Nem bántam meg. Kicsit sem. Mégis, azt előre le szeretném szögezni, hogy igen nehéz erről a könyvről írni, én úgy gondolom, hogy ezt inkább át kell élni, hagyni, hogy az események és a karakterek magukkal ragadjanak, és akkor érthetjük meg igazán, hogy tényleg egy jó könyvvel van dolgunk.
A két főszereplő, Callie és Kayden története külön-külön is mély hatást gyakorolt rám, ugyanis - s ennyit talán spoilerek nélkül is elárulhatok - mindketten rengeteget szenvedtek már, mire végre ténylegesen is találkoztak. Éppen ebből adódóan, kapcsolatuk az átlagos NA, vagy éppen YA regényekhez képest sokkal lassabban bontakozik ki a szemünk előtt, mivel mindketten a saját kétségeikkel küzdenek. S mindezt úgy, hogy közben mindkettejüket támogatják ebben. Callie legjobb barátja Seth például egy igazán remek színfolt ebben az alapvetően borús, melankolikus hangulatú könyvben. 
Minél jobban megismertem a két főszereplőt, annál inkább megkedveltem őket. Az, hogy miért döntöttek úgy, hogy inkább nem közelednek másokhoz - már komolyabb célzattal -, szerintem teljesen megérthető és elfogadható. Olyan mélységet kapnak ettől a karakterek, amilyet én személy szerint már régen láttam bármelyik regényben. Az írónő annyira érzékletesen adja vissza Callie és Kayden érzéseit, gondolatait, hogy többször is úgy éreztem, hogy a torkomban dobogott a szívem olvasás közben. Hat az olvasóra, és képes elgondolkodtatni. Én például igen sokat morfondíroztam Kayden-nel kapcsolatban, ugyanis neki vannak olyan megmozdulásai, amiket én például nem tudtam mire vélni. Nem mondom, hogy érthetetlen lett volna, mindössze kételkedem benne, hogy úgy kell megoldani bizonyos problémákat, ahogyan neki sikerült némely esetben. És ugyanezen el lehet gondolkodni akár Callie esetében is. Aki szereti az ilyesmit, annak szerintem érdemes egy esélyt adnia ennek a könyvnek.
Számomra az volt az egyik legszimpatikusabb vonás ebben a könyvben, hogy az írónő remekül megtalálta az egyensúlyt a töménytelen mennyiségű dráma, szenvedés, lelki vívódás, valamint a romantika között. Sohasem éreztem úgy, hogy az egyikből túl sok lenne. A cselekmény szerintem kimondottan érdekes, és izgalmas, akadnak benne olyan csavarok, amikre én például egyáltalán nem számítottam. Ilyen például a regény legvége, ami egy olyan megdöbbentő lezárássá alakult, hogy egy pillanatig azt hittem, a hajamat fogom tépni, ha ennek a könyvnek nincs folytatása. Nos, mint azt már egy korábbi turnés bejegyzésből is tudhatjátok, szó sincs erről: Jessica Sorensen sorozata kilenc könyvet számlál eddig - ebből az utolsó egy LMBT könyv lesz, amire nagyon kíváncsi leszek, bár már ebben a részben is vannak igen érdekes témaválasztások, amiken néha igencsak meglepődtem -, és ebből három, vagy négy kötet foglalkozik Callie és Kayden párosával. Szóval, ha valaki hozzám hasonlóan szintén megkedvelte a két fiatalt, nem kell, hogy amiatt aggódjon, hogy esetleg a későbbiekben nem találkozik velük.
Most viszont azt szeretném nektek bemutatni, hogy milyen borítókkal adták ki még ezt a könyvet. Meglepő módon, a legtöbb kiadás az eredeti képet veszi alapul, akárcsak a Könyvmolyképző által megjelentetett magyar kiadás. Én személy szerint mindössze két olyan könyvet találtam, amit másmilyen borítóképpel adtak ki, íme: 



Nekem a holland borító tetszik a leginkább - jobb oldal -.

Kedvenc karakter(ek): Kayden, Callie
Gyűlölt karakter(ek): Caleb
Pont: 20/10

Alapok:

Nyelv: magyar
Fordította: Komáromy Zsófia
Kiadta: Könyvmolyképző Kiadó
Év: 2014
Oldalszám: ?
Sorozat: The Coincidence (#1)


Résztvevő blogok listája: 

08/15 Dreamworld
08/19 CBooks
08/22 Deszy könyvajánlója
08/23 Zakkant olvas
08/24 Könyvszeretet
08/25 Media Addict

Nyereményjáték: 

Callie és Seth listát vezet olyan dolgokról, amiket muszáj megtenniük, még akkor is, ha az adott feladat megrémíti-, esetleg undorítja őket, vagy képtelenségnek tűnik számukra.
Nincs más dolgotok, mint kitalálni, mik is ezek a próbatételek.
A nyeremény ezúttal sem marad el! Ha nektek kedvez a szerencse, tiétek lehet a három nyereménykönyv egyike.

Feladat:


1. Lájkold a Vörös Pöttyös? Szeretem. és a Blogturné Klub facebook oldalát. (Kötelező!)
2. A kiemelt betűk segítségével  találd ki, mi is Callie és Seth aznapi feladata. (Kötelező!)
3. Próbáld ki! Némelyik pont remek móka vagy bátorságpróba gyanánt szolgál. Ha van kedved, próbáld ki, és örökítsd meg a pillanatot, a képet pedig extra pontokért linkeld be a rafflecopter megfelelő mezőjébe. (NEM kötelező!)
4. A kiadó csak Magyarország területén belül postáz. (Megjelenés után)
5. Ha a nyertes 72 órán belül nem válaszol, automatikusan új nyertest sorsolunk.




2 megjegyzés:

  1. Szia, mikor lesz folytatás???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, sajnos fogalmam sincs, annyit tudok, hogy idén talán az írónő egy másik sorozatának első része fog megjelenni.

      Törlés